<body>

9. jul. 2006

Natečaj za oblikovanje novega logotipa in slogana Slovenije

Vasja Urh

Razpis

3 Comments:

Blogger matjaž čuk je napisal...

Sprašujem se, zakaj neki sploh obstaja koncept stroke. Zakaj je nujen proces v izobraževanju človeka sploh šola in zakaj so tu univerze, inštituti in strokovna združenja, če se jih v ključnih trenutkih ignorira kot se le da. Razpis za novi logotip in slogan potrjuje ravno to tezo.

Stroka je bila ponovno ignorirana in razpis je še eden mnogih v naši vseobsegajoči in vseznalni deželici, kjer so avtomehaniki zobozdravniki in ministri oblikovalci, kjer ekonomisti narekujejo kulturo in kjer kultura čemi križem rok v tišini in v upanju da si izbori čim večji kos pogače.

Razpis za nove simbole je, povzet v eni besedi, katastrofalen. Razpis je tehnično sicer temeljit (če izvzamem vidne popravke besedila v razpisni dokumentaciji), a vendarle manjkajo ključni podatki, ki jih potrebuje vsakdo, ki si želi le pobrskati po možganskih celicah v smeri rešitve novih simbolov.

Kje je vizija Slovenije v prihodnosti, kje so zahteve in omejitve v nalogi, kje je v razpisu Slovenija (razen imena)? Najbrž jih bo Svet za promocijo Slovenije določal naknadno, skupaj z marionetnimi strokovnjaki, ki si jih bo velel izbrati zunanji minister. Poleg vsega, zakaj v t. i. strokovni komisiji najdemo tri ministre, dva državna sekretarja, enega vladnega piarovca in poleg njih le po enega strokovnjaka likovnega oblikovanja, marketinga, designa in etnologije (poleg vsega me glede na zadnje debate zanimata definiciji oblikovanja in dizajna)? In le zakaj so si strokovnjaki zaželeli ločiti idejno rešitev od izvedbe? Ali sta pri odločanju o likovni kvaliteti logotipa glasova ministra in oblikovalca enakovredna? Kakšna je definicija geometrijskega, likovnega in barvnega pravila logotipa? Bo logotip dovolj dobra podlaga za blagovno znamko? Je blagovna znamka Slovenija, Slovenia, Slowenien, Slovenie, Slovinsko ali vse različice skupaj?

Predlagam naslednje volitve, kjer bomo volili idejno podobo predsednika, na njegovi podlagi pa na referendumu izbrali dvojnika, ki bo po našem mnenju najbolje predstavljal njegove ideje.

Mogoče bi raje razpisali natečaj za izbiro operacijskih miz, na katerem bomo izbrali najboljšega ponudnika in nato na njegovi podlagi razpisali novega, na katerem bomo drugemu najugodnejšemu ponudniku zaupali posel. Saj res, saj to smo že naredili.

Politika je zares čudovita stvar.

Le pametni prizna, kadar nečesa ne zna.

Kot primerjavo še razpis za novo identiteto Češke, najmanj katerega bi lahko ''Svet za promocijo Slovenije'' preplonkal, če že ne vsaj prebral.

in še (za mnoge sporen, a nedvomno pogumen) rezultat natečaja.

Še moj predlog za slogan: Slovenia. The land where we are free to do as we are told.

.m.

10 julij, 2006  
Blogger matjaž čuk je napisal...

Se opravičujem, še enkrat rezultat natečaja za identiteto Češke.

.m.

10 julij, 2006  
Blogger Dmagazin je napisal...

http://brumen.org/forum/

17 avgust, 2006  

Objavite komentar

<< Home